Trendi digitalnega oglaševanja v letu 2021
Trendi digitalnega oglaševanja se konstantno in relativno hitro spreminjajo. Do, da so spremembe dokaj hitre glede na ostale načine oglaševanja niti ni presenetljivo glede na to, da se tudi sam digitalni svet neverjetno spreminja iz dneva v dan. Torej če se novosti pojavijo pri googlu, če Instagram kar čez noč ni več aplikacija za deljenje fotografij, če TikTok zraste v nekaj mesecih v več sto milijonsko socialno omrežje se mora tudi digitalno oglaševanje temu primerno prilagoditi.
Eno od posebnosti je nakazal že Instagram. Fotografije niso več zanimive oziroma to, da moramo pogledati 10 fotografij zapored je že malce naporno na (priznajmo si) leno naravo človeka. Veliko bolj prikladen je video. To pa se seveda mora najprej poznati v pridobitnih sferah, ki to pokažejo skozi oglaševanje.
Vplivneži so s svojim načinom oglaševanja močno spremenili način razmišljanja. Kot prvo so zabrisali mejo med poslovnim in zasebnim. Zato tudi vedno več majhnih podjetnikov ne dela razlik med svojim osebnim in poslovnim nastopom na spletu. Tako nas stranke lažje sprejmejo. Tudi velikim vplivnežem več ne zaupamo tako kot prej ampak bolj zaupamo takšnim, ki so majhni ampak usmerjeni.
Da nebom v uvodu izdal vsega gremo kar na 5 trendov digitalnega oglaševanja v letu 2021.
Video vsebine imajo vse večjo veljavo za primer lahko vzamemo bloge o poročnih lokacijah
Video vsebine so bolj preproste in človek si v resnici želi vsega kar mu bo olajšalo vsakdan. Če pomislimo na stare dni Instagrama in Facebooka. Bilo je dosti če smo objavili eno fotografijo in nekaj spremnega teksta. Potem se je to spremenilo v foto kolaže in do deset fotografij v eni objavi. Že to je kazalo na to, da si gledalci želijo videti več kot le eno podobo. V letošnjem letu pa je Instagram uradno naznanil, da niso več aplikacija za deljenje fotografij. Če se spomnite je to bila glavna in edina funkcija Instagrama v začetku delovanja. Torej res velika sprememba je, da so zaradi pritiskov iz konurenčnih medijev tudi oni ugotovili, da samo fotografija ni več dosti. Do neke mere so to povzročili tudi trendi digitalnega oglaševanja v zadnjih letih.
Video je lažji. Video je hitrejši. Z videom lahko pokažemo več. Če vzamem za primer svoje bloge o poročnih lokacijah. Prej sem obiskal določene poročne lokacije, jih dobro spoznal in nato o njih napisal zapise, ki so parom pomagali izbrati najboljše poročne lokacije. Danes je branje bloga z 500+ besdami že kar naporno. Bolj kot ne preletimo le naslove in potem preberemo le del, ki nam je zanimiv. Kaj bi lahko bila rešitev? Seveda da video. Zato je danes dosti bolje če poročno lokacijo obiščem s kamero in naredim krajši predstavitveni video. Tako pari izvejo vse kar morajo izvedeti s skoraj nič branja. Jaz pa namesto pisanja več montiram videje in skrbim za vedno boljše rezultate!
Vsebina, ki jo ustvarijo uporabniki oziroma stranke. Kot primer vzamimo poročnega fotografa
Trendi digitalnega oglaševanja so tudi, da vse mora izgledati vedno bolj pristno in ne preveč popolno. Dolgo smo se tudili ustvarjati kar se da popolno in perfektno. Danes pa obstajajo tudi deli oglaševanja kjer je dobro biti pristen. Recimo sam sem pri pregledu konkorence ugotovil, da ima veliko poročnih fotografov napisane dosti generične odzive strank. Ker tudi sam ustvarjam na enakme področju mi je hitro jasno kaj je napisal par in kaj ne. Zato sem se odločil, da se želim razlikovati od množice. Tako sem začel namesto natipkanih mnenj prositi za na roko napisana. Ker sem seveda začel opažati to kar sem omenjal v zgornjem odstavku sem začel raje snemati kar kratke videje v kateri so moji pari povedali kako jim je bilo na poroki z menoj. Tako imam na spletni strani unikatne in resnične ocene in sem po tej plati poročni fotograf, ki izstopa.
Vse bolj so priljubljeni manjši vplivneži, ki so nišno usmerjeni. Razlaga na primeru LABI otroških oblačil
Sedaj že vsi poznamo izraz vplivneži oziroma verjetno še veliko bolj tujko “influencer”. Ta veja oglaševanja se je najbolj razrasla ravno z Instagramom. Kar pa ne pomeni, da se je začela z njim. Vsekakor vplivneži obstajajo že od nekdaj. Če se samo spomnimo oglasov na televiziji v katerih so nastopali znani športniki, pevci, igralci itd… Instagram je le omogočil, da so posamezniki dejansko samo preko te platforme postali vplivneži. Ali pa mogoče bolje povedano, da so zaradi te platforme postali vplivneži. Ker pa se je to v letih malce izrodilo in zaradi milo rečeno čudnih pričakovanj nekaterih posameznikov se je tudi ta način oglaševanja malce izplel. Kar pa ne pomeni, da se oglaševanje preko vplivnežev več ne splača. Ravn nasprotno še je še bolj pomembno kot kdaj prej. Le potrebno je izbirati prave vplivneže.
Danes nekako bolj zaupamo manjšim bolj intimnim, družinskim, nam podobnim “javnim osebam”. Če za primer vzamem otroška oblačila bi rekel, da je najbolje izbrati kakšno mamico, ki ima zmerno število sledilcev. Predvsm pa ima sledilce oziroma verjetno sledilke, ki jih zanimajo ravno teme povezane z otroci. Njej bodo dekleta zaupala in preko nje bo dosti lažje pridobiti zaupanje v našo znamko otroških oblačil. Torej tukaj se trendi digitalnega oglaševanja vsekakor premikajo v smer bolj osebnega in intimnega!
Redna prisotnost na socialnih omrežjih je lahko ključnega pomena za družinskega fotografa
Ravno družinska fotografija je pravi primer, ko govorim o pomenu redne prisotnosti na socialnih omrežjih. Socialna omrežja so sedaj že nekaj časa z nami in v resnici si težko predstavljamo življenja brez njih. Nekaj časa se je že ugibalo, da so malce zastarela ali izvenela sploh v oglaševalskem smislu. Pa vam lahko zagotovim, da je ravno nasprotno. Število uporabnikov še vedno raste. Če vzamemo v račun še to, da tudi število samih socialnih omrežij raste to pomeni, da je res pametno, da smo prisotni.
Seveda je pa potrebno misliti na nekaj. Čeprav je dosti socialnih omrežij ni potrebno, da smo vsi prisotni na vseh. V mojem primeru je bilo potrebno razmisliti kje se bo moje družinsko fotografiranje najbolj obneslo. Kje je največ oseb, ki bi jih lahko zanimalo Goran VK wedding družinsko fotografiranje. Sam sem se odločil, da TikTok ni za mene zaradi starosti uporabnikov. Medtem ko sta tako Facebook kot tudi Instagram oba uporabna v svetu družinske fotografije. Sem pa z leti prilagodil tudi način oglaševanja preko socialnih medijev. To niso le moji socialni portfelji kjer se pokažem kaj vse znam in kaj vse sem fotografiral. Sedaj preko njih poskušam svoje gledalce podučiti, se jim predstaviti, jim pisati skoraj v obliki bloga. Opažam, da večino mojih sledilcev dosti bolj pritegne takšna vsebina kot pa le fotografije iz družinskih fotografiranj.
Trendi digitalnega oglaševanja se po eni strani v blogih in podobnih zapisih spreminjajo v krajše medtem, ko pri socialnih objavah ljudje raje izvejo malce več kot le opis fotografije.
Ciljno oglaševanje je izredno pomembno pri unikatnih izdelkih kot so unikatna otroška oblačila
Trendi digitalnega oglaševanja vsekakor narekujejo tudi ciljno oglaševanje. To pa tudi zato, ker imamo že vsi dosti popolnoma nepotrebnih in s časom napornih oglasov! Torej iz obeh strani je to win win kombinacija. Za uporabnika je boljše, da vidi oglase, ki ga zanimajo. Po drugi strani je pa za oglaševalca vsekakor bolje, da svoj oglas pokaže le tisti publiki, ki jo bo takšna vrsta oglasa sploh zanimala.
Nadaljujem pa kar s primerom, ki je več kot popoln za razmišljanje o ciljnem oglaševanju. Midva s punco sva ustvarila znamko LABI unikatna otroška oblačila. Preden sem resno začel razmišljati o digitalnem oglaševanju sem vprašal znance, ki imajo otroke kako se jim zdijo oblačila in če bi jih kupili. Vsem so oblačila bila zelo všeč in so v resnici bili presenečeni, da sva midva ustvarila vse to. Potem je pa sledili takrat za mene šok. Vsem so se zdela predraga. Saj so jih vsi vprašani primerjali s tistimi iz večjih in predvsem ekstremno poceni in masovnih trgovskih verig. Na srečo sem kaj hitro ugotovil, da ne govorim s pravo publiko o najinih otroških oblačilih. Nekdo, ki že leta kupuje oblačila po cenah nižjih od 10€ pač ne bo plačal za ene otroške hlačke 18€ in več.
Torej moral sem se sprijazniti, da bom v procesu digitalnega marketinga moral najprej najti najino ciljno publiko in da bodo tam rezultati veliko boljši, kot če bom najina otroška oblačila ponujal kar celotni Sloveniji. Zaključim lahko zelo preprosto: oglaševanje unikatnih otroških oblačil ne sme biti čisto nič manj unikatno!